“La educación
prohibida” filmean agertzen den bezala, gu ere gaur egun gure
eskoletan aplikatzen den hezkuntzaren aurka gaude, gu ere nolabait
estrategia horren menpean erori baikara. Behartuta ikasten, gure
interes eta nahi guztiak zakarrontzira botaz, behartuta memorizatu
behar izan dugu jakin nahi ez genuena edota jakiterik behar ez
genuena. Txikitatik behartuta nahi izan ez duguna memorizatzera eta
gaizki pasarazten duen metodologia baten menpe gainera. Zertarako
behartutako metodologia hori? Gaur ba al dakigu atzo zer memorizatu
genuen? Alperrik gabiltza umeei memorizatzera behartzen eta geure
buruak auto engainatzen ikasten ari direlakoan, hurrengo egunean ez
baitira ezertaz ere gogoratuko. Aristotelesek esan ohi zuen bezala
egitea da ikasteko modurik egokienetakoa edo egokiena hobeto esanda.
Zergatik ez diogu aukera bat ematen hezkuntza libertarioari
profesionalek gomendatzen duten bezala? Zergatik ez konponbide bat
bilatzen saiatu arrakastarik gabeko hezkuntza honi? Zergatik ez
saiatu?
Hurrengo atal honetan, bideoari buruzko eginiko bi kritika aipatuko ditugu eta hauei buruz dugun iritzia idatziko dizuegu.
Lehenengo web horria honakoa da.
Testu hau idatzi duen pertsonak, bideoaren ikuspuntu "elitista" kritikatzen du, hau da, bideoan bakarrik eskola pribatuak oraindu dezaketen pertsonentzat zuzenduta dagoela iradokitzen du, hainbat adibide jarriz; bideoan agertzen diren umeak eskola pribatu bateko ikasleak direla esanez. Baita ere bideoan agertzen diren adituak inguru oso lasai eta politetan agertzen direla nabarmenduz.
Hori guztiarekin, gure idazleak adierazi nahi duena, honakoa da: bideoan esaten duena, bakarrik eskola pribatuen hezkuntza nolakoa izan beharko litzatekeen da.
Eta honi kritika egiten dio: ume txiroen hezkuntza gutxiesten duela, hain zuzen ere.
Gure ustez, guztiz okertua dago. Bideoan agertzen diren ikasleak eta irakasleak, ez dute zertan eskola pribatu bateko ikasle eta irakasle izan behar, guri behintzat ez zaigu iruditu horrelako ikuspuntua zutenik. Ulertu duguna, hezkuntza zeharo aldatu beharko dela da, eskola pribatuan zein eskola publikoetan, denok hezitzeko eskubidea dugulako. Eta guzti hori ikusi dugun bideoan agertzen da, ez idazle honek esaten duen bezala.
Beraz, idazle hau, okerrean dago. bideoan, hezkuntza hobetzearen alde baitago. Baina esan beharra dago beti ere, errazagoa dela eskola pribatuetan proposatzen duena egitea, beti baliabide hobeagoak dituelako, agian horregatik okertu egin da kritikaren idazlea.
Bigarren kritika testu honi dagokio.
Testu hau idatzi duen pertsonak,
bideoaren ikuspuntu “indibidualista” kritikatzen du, hau da, gizartea eta
hezkuntza “salbese quien pueda” esaldian dagoela oinarrituta. Idazlearen ustez
eskola publikoa etengabe mespretxatu eta gutxiesten du pelikula honek eta
estatuaren sistemaren kontrako erabateko jarrera erakusten du. Film honek,
hezkuntza politika iraintzen duela dio. Autorearen ustetan, filmean parte hartu
dutenen soluzioa eskola publikoarekiko, etxeko heziketa da. Hau da, estatutik
eta zerbitzu publikoetatik at dagoen soluzioa.
Gure aburuz, kritika hau nahiko
zorrotza da. Filmaren helburu nagusia hezkuntza sistema aldatzea baita, umeen
eskubideak kontutan izanik. Eskolek, hezkuntza sistema bera eduki beharko luketela
uste dugu, kontuan izan gabe eskola publikoa ala pribatua den.
Sistema guztietan umeak dira
garrantzitsuena eta guk dakigula eskola publiko eta pribatuan umeak ez dira
gustura joaten gelara, hortaz, sistemaren akatsa eskola guztietan berbera da.
Horretarako, umeak benetan beharrezkoak dituen baliabide eta eskubideak
betetzen dituen hezkuntza sistema bat da beharrezkoa, umeek gustura hezi
daitezen.
Guztiontzako mezu berdintsua, oharren batekin.
ErantzunEzabatuPost hau ikusi dut
Oharra:
Hau bestelakoa da, bai.
Hala ere, kritiken ingurukoa ez zarete saiatu testuan sartzen, batasun ikuspegi batetik esan nahi dut. Alderdi batetik dugu filamren gainekoa eta beste alderdi batetik ditugu kritika horien gaineko hurrenez hurren; hurrenkera bat eman behar izateaz gain, beste motibaziorik gabekoa.
Denak testu bakarra behar luke eta testu bakar horrek duen ideien antolamenduak erabaki behar luke hurrenkera.